Opdrachtgever: Het Nieuwe Instituut

Het Nieuwe Instituut

Opdracht: communicatie en marketing voor o.a. het programma De Staat van Eindhoven, de interventie Huis Sonneveld2 door Petra Blaisse, de tentoonstelling Designing Scarcity, de Nederlandse inzending voor de Architectuurbiënnale van Venetië 2014, de lancering van Het Nieuwe Instituut in november 2013 en voor verschillende internationale activiteiten.

Voor Het Nieuwe Instituut verzorgt (of verzorgde) puntC de communicatie en marketing van een aantal projecten, zoals:

De Staat van Eindhoven (vanaf 2015 – heden), een meerjarig cultuurprogramma over de veranderende verhouding tussen overheid en burger, en in het bijzonder over de tweeledige ambitie van Eindhoven om een smart city in een participatiesamenleving te zijn.
A Mental Image – Blavatsky Observatory (2016), een interventie van de Mexicaanse kunstenaar en architect Santiago Borja in de aangrenzende museumwoning Huis Sonneveld.
 Huis Sonneveld2 (2015), een interventie in de museumwoning door Inside Outside / Petra Blaisse als reactie op de drie principes van het Nieuwe Bouwen: licht, lucht en ruimte.
– de tentoonstelling Designing Scarcity (2014, met bijbehorend acitiviteitenprogramma), over schaarste als motivatie en motor voor nieuwe ontwerpbenaderingen.
– het Internationaal Bezoekersprogramma (vanaf 2014)
– onderzoeksprojecten als Water & Stedenbouw en Natuur & Ruimtelijk Ontwerp (2014-2015)
– verschillende internationale activiteiten, zoals de architectuurbiënnales in Venetië (2014), Sao Paulo en Shenzhen (beide 2013)
– de lancering van Het Nieuwe Instituut (november 2013)

www.hetnieuweinstituut.nl